Komoly anyagi segítség az NBII-es kluboknak is

A közmédia és a Sport TV közvetítheti a magyar bajnoki és kupamérkőzéseket.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Sport TV-t működtető Chello Central Europe Zrt. (CCE) közös pályázata nyerte az MLSZ által szervezett versenyprogramok négy bajnoki idényre szóló közvetítési és sugárzási jogait. A szerződés bajnoki évenként 3,54 milliárd forintos bevételt hoz az MLSZ-nek. A szövetség a bevétel túlnyomó részét – a törvényben engedett 4,5 százalék levonás után – az NB I-es, az NB II-es és a kupasorozatokban sikeresen szereplő amatőrcsapatoknak juttatja.

Az MLSZ április 27-én írt ki pályázatot az NB I, az NB II, a Magyar Kupa, az Amatőr Kupa, a Ligakupa és a Szuperkupa közvetítési jogainak értékesítésére a 2012-2013, a 2013-2014, a 2014-2015 és a 2015-2016-os idényeket magában foglaló időintervallumra. A határidőig az MTVA és a CCE mind a hat versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amit a szövetség által létrehozott pályázati bizottság elbírált, majd az MLSZ elnöksége a legutóbbi, keddi ülésén azt elfogadta. A két nyertes a saját honlapján internetes közvetítésre is jogosult, illetve a rádiós közvetítési jogokat is megszerezte.

A legutóbbi szezonban – ami egyben a 2009-2012 közötti ciklus záró éve volt – az MLSZ együttes televíziós díjbevétele körülbelül 1,7 milliárd forint volt. Most megnövekedett tartalomra lehetett pályázni, ez is magyarázza, miért emelkedett a bevétel. A következő bajnoki szezon az OTP Bank Ligában július 27-én kezdődik.

– Kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem az eredményt. A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás, és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések, és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt – értékelte a megállapodást dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki hozzátette: – A szövetségen keresztül két jelentős forrásból juthatnak bevételhez a klubok. Az egyik a közvetítési jogok értékesítése, a másik pedig a bajnokság névadószponzori bevétele. Eddig átlagosan 110 millió forintot kapott egy élvonalbeli klub a tévépénzekből szezononként, ez az összeg most 150 millióra nő. Az elosztást az eredményesség és a nézettség függvényében szeretnénk meghatározni, hogy jobb teljesítményre ösztönözzük a csapatokat.

Az MLSZ elnöke hangsúlyozta azt is, hogy az NB II-es klubok eddig alig, szezononként áltagosan mindössze félmillió forinttal részesedtek a televíziós jogok értékesítéséből. Ez az összeg a következő szezonban 25 millió forint lesz, aztán 2013 nyarától, az egycsoportos, 16 csapatos másodosztály bevezetése után pedig 50 millió. Ezen kívül a kupákban sikeresen szereplő amatőrcsapatokhoz is kerül pénz a szövetségtől.

http://www.mlsz.hu/a-kozmedia-es-a-sport-tv-kozvetitheti-a-magyar-bajnoki-es-kupamerkozeseket

(forrás: mlsz.hu)

Kategória: Nincs kategorizálva | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?