A szövegírás és a bevétel ezért függ össze

Céltól és iparágtól függetlenül mindenki azt szeretné, hogy minden marketingbe fektetett költsége maximális eredményt hozzon. Nem pusztán az a cél, hogy minél több kulcsszóra elöl legyen az oldal, hanem az, hogy ezzel jelentősen emelkedjen a bevétele is.

A nem működő hirdetés mindig a legdrágább

A legtöbb cégtulajdonos szó szerint nem engedheti meg magának a nem kifizetődő kiadásokat. Amelyik meg régóta van a piacán az pedig elég tapasztalt már ahhoz, hogy ne is csináljon felesleges dolgokat. vagy legalábbis ne nyilvánvalóan azokat.

Sokszor hallani, hogy a marketing kiadások fele kidobott pénz, csak nem lehet tudni, hogy melyik fele. – Ez régebben talán igaz volt, jelenleg azonban pontosan mérhetők a konverziót, vagyis bevételt segítő részek és a csupán pénznyelő de hasznot nem hozó dolgok..

A jó CTA sikerhez vezető út fontos része

A sikeres hirdetések médiumtól függetlenül cselekvésre ösztönzőket, másnéven CTA (call to action) részeket tartalmaznak. Mi a cselekvésre való felhívás? Egyszerűen fogalmazva: a hirdetés, a landing oldal cselekvésre ösztönzője az elméleti üzenetet, a vágyat a gyakorlatba ülteti át a leendő vásárlók számára.

A megfogalmazás változó, de a szándék ugyanaz: konkrét módot adjon annak nyomon követésére, hogy mit kell csinálnia annak aki éppen olvasott valamit a weboldalunkon. Amikor a megfelelő, releváns keresési kifejezések nyomán megérkezett az oldalra a látogató, elsősorban információt szeretne kapni. Így van ez a seo szövegírás kapcsán is, amikor egy folyamatos helyezésekért való küzdelemről beszélünk.

A következő lépés az, hogy konvertáljon, vagyis elvégezzen számunkra valamit, ami közelebb viszi ahhoz, hogy vásárló/vendég, stb. lehessen belőle.

A cselekvésre való felhívások, mikrokonverziók különösen értékesek az értékesítési folyamatban.

Átmenetként szolgálnak a vásárlási szakaszok között, azonnali cselekvésre késztetve őket. Az előnyük a széleskörű alkalmazhatóságukban rejlik. Ha boltja van, a potenciális ügyfeleket fizikai helyre irányíthatja; ha vállalkozása webshop, akkor az eladások felé. ha szolgáltató, akkor a telefonhívás, vagy a kapcsolati form kitöltése a CTA lényege.

Ne szalassza el!

Ha kihagy egy cselekvésre való felhívást; a félbeszakadó folyamat megzavarhatja a potenciális érdeklődőket, és eltántoríthatja őket attól, hogy folytassák a konverzió felé vezető utat. Talán a cselekvésre való felhívás szerepeltetése az egyetlen alkalom, amikor muszáj következetesnek és kiszámíthatónak kiszámítható lenni a kommunikációjában.

A cselekvésre való felhívások növelik az oldal sikerét

„CTA” nélkül, bármennyire is kreatív vagy optimalizált az oldal szövege végül elbukik. Olyan cselekvésre kell ösztönöznie az embereket, amely egyértelművé teszi a kampány szándékát, így a szövegírás ára hamar megtérül a növekvő bevételekkel.

Azt tudva, hogy mennyire rövid az emberek figyelme – és milyen véges  a legtöbb cégtulajdonos marketingre fordított költségkerete –, magától értetődik, hogy a cselekvésre ösztönzés egy weboldal szövegírás során soha nem maradhat el. Ennek nyomán nézze át az oldalát és buzdítsa az olvasót cselekvésre ott, ahol érdemes.